Неваляшні цидулки Мішки Козака - сміття
травня 6-е, 2008
04:23 pm

[Посилання]

Previous Entry Add to Memories Tell a Friend Next Entry
сміття
121,22 КБ
ось так виглядають зараз береги гірських карпатських річок. Зокрема на фото річка Репинка.

хто винен?
А ніхто, як би це не дивно звучало.
Річки в Карпатах віками виконували роль каналізації. Доти доки людина не почала користуватись пластмасами, які не згнивають як всі інші відходи.
Який вихід? Мусоровози в селі я не уявляю. Можна спалювати. Для очей буде приємніше, для екології - навпаки, ще гірше.
Збирати і здавати на переробку.Красива ідея. Але я вже написав - мусоровози чи будь-що подібне, я в селі не уявляю.
хєр його зна як цю проблему вирішили на заході.
Можна звичайно про культуру багато писати, але навіть культурному селянину в Карпатах мусор потрібно кудись дівати. Мова не про те думає він, коли викидає сміття чи ні, а про те, що у нього варіантів нема.
Смітя що на світлині невдовзі змиє черговим паводком. Але ж десь він мусить зупинитись. В Чорному морі?
Чи може десь на більш тихій Тисі встановити сітки, а поруч збудувати сміттєпереробний завод?

PS. До речі! В кризових 90-х, коли всі заводи в країні разом зупинились, в Воловці - закарпатському райцентрі, іноземці намагались на базі бездіючого зводу запустити фабрику з переробки ось такого пластику. Але тоді гамір підняли "зелені". В результаті фабрику не запустили, в Воловці досі астрономічний рівень безробіття, працюють тільки лісопильні. Але тепер зелені мовчать, чи то вимерли, чи то їх тільки переробка пластику турбувала, а лисіючі гори їм байдужі. Такі от не веселі справи, любі мої...

Tags:

(Прокоментувати)

Comments
 
[User Picture]
From:[info]parker_street
Date:травня 6-е, 2008 01:48 pm (UTC)
(Link)
як би там поруч був пункт прийому ПЕТ, можна було б збагатіти.
[User Picture]
From:[info]pashyrey
Date:травня 6-е, 2008 01:52 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
згоден.
і в цьому контексті мені цікаво скільки коштувала б одна така 1,5л
пляшка як вторсировина?
[User Picture]
From:[info]parker_street
Date:травня 6-е, 2008 01:55 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
Міша, Ви шо?!)) Їх же на кг приймають!)
Це за бугром вони поділяються на ті, шо на кг і ті, шо поштучно.
[User Picture]
From:[info]pashyrey
Date:травня 6-е, 2008 02:02 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
так цілий великий лантух і на кіло не потягне. ніхто не буде
заморочуватись збором. це ще менш вигідно ніж макулатура :)
а що такі пляшки вже десь приймають від громадян в нашій країні?
[User Picture]
From:[info]parker_street
Date:травня 6-е, 2008 02:06 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
ну да. тіко ніхто не заморочується. развє шо, коли бутлі усі позбирали, а їсти хочеться аж морда свербить..отоді, може, якась бомжара і тягне їх у прийомку. ще й не кожна прийомка приймає. але приймають вже років зо два.
[User Picture]
From:[info]_sil
Date:травня 6-е, 2008 03:52 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
за бугром за них спочатку платять завдаток, причому не малий
[User Picture]
From:[info]pashyrey
Date:травня 6-е, 2008 06:07 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
це як?
[User Picture]
From:[info]parker_street
Date:травня 6-е, 2008 07:13 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
Наприклад.
Купуєш фляшку, а на ценнічкє написано "Пепсі..1,5 літри ціна 5 грн. (і дрібнесенько) вартість фляшки 3 гривні)
Ідеш в касу і там сплачуєш 8 гривнів.
Випиваєш ту отраву, приходиш в будь-який магазин, де продається та єрунда і там спокійно здаєш фляшку. Тобі повертають 3 гривні.
Ясно?)))
Система така, тіко бабкі - не гривні.
[User Picture]
From:[info]pashyrey
Date:травня 6-е, 2008 07:14 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
а! зрозумів :)
колись так зі склнними пляшками було.
хороша система.
[User Picture]
From:[info]_sil
Date:травня 6-е, 2008 07:17 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
платиш додатково до ціни 15 центів, вони в чеку навіть окремим рядком пробиваються. Потім маєш змогу повернути ці гроші назад, здавши тару в мережі магазинів, де вона була придбана.
[User Picture]
From:[info]aandrusiak
Date:травня 6-е, 2008 02:09 pm (UTC)
(Link)
Так, я теж цю картину бачив на Косівщині... Сумно.
[User Picture]
From:[info]andrijr
Date:травня 6-е, 2008 03:35 pm (UTC)
(Link)
Ну тут проблєма звичайно запутана.. По-перше стан доріг в гірських р-нах не дозволяє збирати такий-от пластик з сіл, а потім звозити його в якийсь переробний з-д.. ТОбто навіть якщо в один момент всі сільські жителі стали раптом дбати про довкілля (ото я фантазер, нє?) то ніхто їм толком не запропонує інфраструктури.

З другого боку, якщо зробити дороги і заводи, попробуй переконати бика шо викидати в річку ніззя, і що треба пронести пластик АЖ до отого бачка коло сільради..

Цікаво як Австрія то питання вирішила, і Швейцарія. Бо Крпати явно не перші гори, які страждають від пластику і сміття загалом.
[User Picture]
From:[info]_sil
Date:травня 6-е, 2008 03:58 pm (UTC)
(Link)
сільські жителі, як правило, про довкілля дбають, бо в ньому самі і живуть. Такі річки - це наслідок дій приїзжих відпочиваючих, і місцевих бариг, яким простіше скинути сміття з кабака в темну ніч десь на березі річки.

Про вирішення питань у Швейцарії чи Австрії не скажу, а в ФРН за кожну пляшку платиться завдаток 15 центів (для порівняння, за скляну пляшку - в двічі менше). Часто бачив навіть самих місцевих, які нишпорили по смітниках для пластику, шукаючи такі пляшки. Для соціальщика це може бути непоганою статтею прибутку.
[User Picture]
From:[info]pashyrey
Date:травня 6-е, 2008 06:11 pm (UTC)

Re: Reply to a comment...

(Link)
та ні, мусорять всі,поголовно. Тільки хата з пенсіонерами дасть річці
кілька таких пляшок на рік, де є молодь - на місяць. І там і там такі
пляшки повторно вкористовуються. Ну а сільське кафе цей "план" виконає
і перевиконає за добу. Але кафешок в селі менше ніжзвичайних хат.
[User Picture]
From:[info]irishhighlander
Date:травня 6-е, 2008 03:45 pm (UTC)
(Link)
І баки є, і сміттєвози є, і навіть сміттєзвалища є. Просто тре привчити гУцулів тими баками користуватись, а не срати прямо коло себе.
[User Picture]
From:[info]pashyrey
Date:травня 6-е, 2008 06:06 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
1.справа не в гуцулах. Дніпро так само загажений і Чорне море
теж.просто в силу розмірів це не так кидається в очі.
2.там де я це фотографевав нема ні звалища ні мусоровозів. І це типове
гірське село.
3. а навіть якби звалища існували, вони не вирішують проблему
пластикових відходів.

тому не варто тут пересмикувати бо пробле ця не окремої річки і не
окремого регіону а всієї країни.
[User Picture]
From:[info]irishhighlander
Date:травня 6-е, 2008 06:34 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
Ти чомусь написав не про всю країну, а про "гірську карпатську річку". Тому й кажу про гуцулів - бо саме їх найбільше живе в цьому регіоні.
Звалища не вирішують проблему, але принаймі локалізують. Простіше пізніше щось зробити з купою пластику в одному місці, ніж визбирувати його по величезній території.
А винні наразі є - самі місцеві. Ти ж сам і написав - "Річки в Карпатах віками виконували роль каналізації". Пора самим задуматись над тим, що далі так не можна. Ми не прйидемо з рівнин наводити лад в горах. Якщо самі не захочуть жити серед чистоти і краси, а будуть продовжувати срати там, де живуть - ніхто їм не поможе. А захочуть - придумають як.
Хто хоче щось зробити - знайде можливість. Хто не хоче - знайде відмазку.
Особисто мені не лінь все своє сміття з походів зносити вниз і взети до Франківська чи Львова. В тому числі і пластикові пляшки.
[User Picture]
From:[info]pashyrey
Date:травня 6-е, 2008 06:46 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
ну на справді ти ж не переймаєшся подльшою долею плшки яку ти викинув у смітник?
а у неї доля така сама як і у цих.
ці будуть змиті і опинятьсятаки на рівнині. Де мабутьбульдозер їх на
березі згорне і таксамо тимчасово закопає, чи прямо там чи на звалищі.
я взагалі не хотів моралізаторствувати на цю тему й когось звинувачувати.
ситуція не зміниться доки не зявитьсяв країні масова повторна
переробка пластику і економічні стимули не викидати пляшки а здавати.
А все це не зявитьсядоти доки ми не засрем все довкола так що дихнути
буде не можливо.

щодо особисто тебе і сміття. От ти куди використані батарейки та
акумулятори діваєш? там де токсичні і важкі метали. Навряд чи здаєш на
переробку. Просто викидаєш в смітник. Тим самим отруюючи довкілля. От
село знаходиться в аналогічній ситуації з пластиком - і хочеш не
забруднбвати а нічого не поробиш.
[User Picture]
From:[info]irishhighlander
Date:травня 6-е, 2008 07:04 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
Я вже сказав вище - звалища не вирішують проблему, але принаймі локалізують. Все що викинуто в смітники, принаймі потрапить за звалища. заводи по переробці поступуово зявляються і у нас. З часом розберемся.
А більшість пліщок викинутих десь в гірському лісі, чи в річку інкуди не змиє - так і застягнуть в гліках при березі, де десь в лісах сотін років лежати будуть.
Я не моралізаторствую. Просто у себе в місті я нічого не викидаю просто через вікно і десь на вулиці. Хоч знайти смітник у Львові - справа не завжди з легких. І надіюсь, що в селах теж так робити будуть.
[User Picture]
From:[info]_sil
Date:травня 6-е, 2008 07:23 pm (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
>А більшість пліщок викинутих десь в гірському лісі, чи в річку інкуди не змиє

Змиває. Мадяри дуже раді кожної весни і осені отримувати тонни безкоштовного пластику по річці Тиса...
[User Picture]
From:[info]andy_scott
Date:травня 7-е, 2008 08:05 am (UTC)
(Link)
зелені бєзбашенні чєловєчкі із лєтающєй тарєлкі

клініка блін підараси

звичайно, вимерли - оці тіпо-зелені, вони єсть тоді, коли гранти є, нема грантів - нема й зелених. звісно, за загибель лісу в горах можуть і голову відстрелити, тож боялись висовуватись, а плани щодо заводу зірвати - це безпечно і піаристо дуже
[User Picture]
From:[info]drug123
Date:травня 7-е, 2008 08:51 am (UTC)
(Link)
На заході проблему вирішено просто - саме сміттевозами і роздільними баками для пластику...
[User Picture]
From:[info]pashyrey
Date:травня 7-е, 2008 08:54 am (UTC)

Re: Reply to your entry...

(Link)
в сільській гористій місцевості?
тоді цікаво як багато часу пішло на те щоб привчити людей до нових
способів позбавляння мусору.

UA TOP Bloggers
 Розроблено LiveJournal.com